شناسهٔ خبر: 172911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۴۷۰هزار تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان

جابجایی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۸۷ تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل استان طی ۴ ماهه سال جاری جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان،  رضا عبدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۸۷ تن انواع کالا در قالب ۱۰۷ هزار و ۷۸۴ فقره بارنامه از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده است.

وی به تعداد شرکت های حمل و نقل کالا در استان اشاره کرد و افزود: جمعا ۱۲۱ شرکت حمل و نقل در استان فعالیت دارد ، همچنین طی سال جاری ۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان افتتاح شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان لرستان به میانگین عمر ناوگان باری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۶۲ سال است که در مقایسه با نرم کشوری با ۱۹.۴۴ سال ، نزدیک به دو سال عمر ناوگان باری استان جوان تر است‌

 عبدی تصریح کرد: تعداد کل ناوگان باری استان ۱۲ هزار و ۲۶۹ ، و تعداد رانندگان بخش حمل و نقل باری استان ۲۰ هزار و ۲۳۸ راننده است.